De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Voice over IP artikelen
Bij het instellen van een telefoonsysteem wil je bellers zo snel mogelijk te woord staan.
Dit is niet alleen belangrijk voor een klantvriendelijke uitstraling maar stelt jouw bedrijf ook in staat om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van alle medewerkers.
Eén van de handige functies van een telefooncentrale die hiervoor ingezet kan worden is een doorkiesnummer.
Hieronder lees je wat een doorkiesnummer is, hoe je dit kunt instellen en de vier belangrijkste redenen waarom een doorkiesnummer onmisbaar is voor elk groot bedrijf.
Een doorkiesnummer is een korte code waarbij de beller direct doorgeschakeld wordt naar een specifiek toestel of een specifieke medewerker.
Een andere term die gebruikt wordt voor doorkiesnummer is snelkiesnummer.
Een doorkiesnummer kan gekozen worden na het keuzemenu. In het keuzemenu kan gekozen worden voor een bepaalde afdeling of kan het doorkiesnummer gekozen worden van de persoon.
Afhankelijk van de gemaakte keuze wordt de beller dan op afdelingsniveau of persoonsniveau doorverbonden.
Een doorkiesnummer kan ook gekozen worden bij intern bellen.
De basis van een doorkiesnummer is dat elke medewerker voorzien is van een persoonlijk doorkiesnummer dat is gekoppeld aan het telefoontoestel. Om ervoor te zorgen dat elke medewerker een persoonlijk doorkiesnummer kent, dien je deze te programmeren in de telefooncentrale bij elke gebruiker.
De instellingen van het doorkiesnummer kunnen volledig afgestemd worden op de wensen en eisen van de organisatie. Daarnaast kunnen deze flexibel aangepast of opgeschaald worden.
Het instellen van een doorkiesnummer kent veel voordelen, zowel voor de bellers als medewerkers van de organisatie.
Hieronder de belangrijkste voordelen van een doorkiesnummer:
Doordat het nummer gekoppeld is aan een specifieke medewerker komt de beller direct bij de juiste contactpersoon uit.
Doordat klanten sneller door de juiste medewerker geholpen worden draagt dit bij aan een betere klantervaring.
Een doorkiesnummer is een slimme oplossing om jouw zakelijke telefonie efficiënter in te richten.
Een doorkiesnummer is voor zowel klanten als medewerkers efficiënter. Doordat de beller direct de juiste persoon aan de lijn heeft wordt onnodig doorverbinden voorkomen. Op deze manier worden klanten sneller geholpen en kunnen medewerkers meer klanten te woord staan.
Het instellen van een doorkiesnummer is flexibel aan te passen aan de wensen en eisen van de organisatie. Medewerkers blijven goed bereikbaar ongeacht of ze op kantoor, thuis of onderweg aan het werk zijn. Daarnaast kunnen doorkiesnummers gemakkelijk opgeschaald worden in tijden van extra drukte of als jouw bedrijf groeit.
Het werken met een doorkiesnummer is handig als veel bellers voor dezelfde persoon bellen. Je kan deze persoon dan een eigen doorkiesnummer geven waardoor deze sneller te kiezen is. Collega's hoeven dan niet meer door te verbinden.
Ja, beide termen worden door elkaar gebruikt. Het zijn eigenlijk unieke telefoonnummers uit je eigen interne reeks die doorverwijzen naar een specifiek toestel of extern telefoonnummer.
Dat kan en je hoeft dan niet meer doorkiesnummers te werken. Dit is alleen handig bij hele grote groepen personen die gebeld dienen te worden.