De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België

België:0800-77 899
Nederland:0800-235 3227
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Centraal telefoonnummer voor filialen

Ons IVR platform kan honderden simultane gesprekken verdelen over alle filialen in het land.

Of je nu meerdere fysieke filialen hebt, een succesvolle franchise runt waar zich steeds meer ondernemers bij aansluiten of 32 webwinkels in de lucht houdt: met een telefoonnummer van Belfabriek beschik je over één landelijk nummer, terwijl het verkeer keurig over alle locaties wordt verdeeld. Precies zoals jij dat wilt.

De mogelijkheden

Ons Interactive Voice Response (IVR) Platform biedt daar drie opties voor. Dit zijn ze:


Verdeling op basis van netnummer beller

Hierbij wordt het belverkeer verdeeld op basis van de prefix van het nummer van de beller. Oftewel: 02 naar Brussel, 03 naar Antwerpen, enzovoorts. Vooral voor bellers is dit een laagdrempelige optie, want de IVR doet al het werk. De beller merkt hier dus letterlijk niets van.


Verdeling op basis van postcode

Hierbij wordt de beller gevraagd de vier cijfers van de postcode in te toetsen, waarna wordt doorgeschakeld naar de vestiging die je aan deze postcode hebt toegewezen. Hoewel de beller zelf actie moet ondernemen (intoetsen vier cijfers) is deze methode wel fijnmaziger. Zeker als je meerdere vestigingen in één netnummergebied hebt, is dit de meeste ‘zuivere' optie.


Combinatie van netnummer en postcode

Het is ook mogelijk beide functionaliteiten te combineren. Bijvoorbeeld door het netnummer te gebruiken in plaatsen waar je één vestiging heeft (fijnmazig genoeg) en bellers om hun postcode te vragen in gebieden met meerdere filialen. En belt iemand met een mobiel of geblokkeerd nummer? Dan vraagt het systeem alsnog naar de postcode.

Laat jouw centrale telefoonnummer door ons opzetten

Jouw centrale nummer automatisch laten doorschakelen naar een specifieke vestiging is voor ons inmiddels kinderspel. Wij bouwen zo'n oplossing graag voor jou op maat!

Veelgestelde vragen:

Je kunt gesprekken doorschakelen naar een ander filiaal, bijvoorbeeld tijdens drukke tijden of wanneer een ander werkgebied is toegewezen. Als je ons de wijzigingen doorgeeft, zullen we ze doorvoeren. 

We kunnen een telefoonmenu programmeren en afspelen waarmee de beller zelf een keuze kan maken. We kunnen ook Google DialogFlow gebruiken om een geavanceerde spraakherkenningsbot te laten luisteren naar wat de beller wil en het gesprek doorverbinden.

Het voordeel van 1 centraal virtueel telefoonnummer voor alle vestigingen is dat inkomende gesprekken over de vestigingen worden verdeeld. Het maakt niet uit bij welke provider het filiaal is aangesloten. Elk filiaal blijft dus flexibel en je kunt een centraal nummer configureren en beheren.

Tevreden Belfabriek telefonie klanten: