De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België

België:0800-77 899
Nederland:0800-235 3227
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Onze fair use policy

Geldig vanaf 1 Maart 2019

Vooraf

De Belfabriek is een commerciële organisatie. En wil dus geld verdienen. Maar niet met hele kleine onleesbare lettertjes. We zijn er namelijk van overtuigd dat win-win partnerships de sleutel tot duurzaam succes zijn. We doen dus niet aan vervelende kleine lettertjes en verstoppen mooie functies niet stiekem achter een pay wall. 

Bovendien hanteren we een fair use policy voor belverkeer op lokale, 085 en 088 nummers, zodat u bij ‘gemiddeld’ gebruik geen belkosten maakt. Hoewel het gelukkig zelden voorkomt, dienen we ons echter wel te beschermen tegen verkeerde inzet of misbruik van onze diensten. Hoe we dat doen en wat u zelf kunt doen om te voorkomen dat u met extra kosten wordt geconfronteerd, leest u op deze pagina.

1. Belverkeer

Wat bedoelen we met ‘fair use’?

De Belfabriek hanteert een ruimhartige definitie. De meeste klanten die lokale, en/of 078-nummers inzetten, krijgen dan ook niet te maken met belkosten. Om te bepalen wat fair is, delen we het totale inkomende belverkeer dat we verwerken door het aantal klanten. Dit maandelijkse gemiddelde is voor ons de standaard. Als u onder dit gemiddelde blijft, is belverkeer gratis. Ook als u er één of enkele maanden boven zit, is er niks aan de hand. Komt het (veel) vaker voor, dan nemen we telefonisch contact op om te kijken wat redelijk is.

Hoe pakt dat in de praktijk uit?

Als u gemiddeld tot 100 gesprekken per maand ontvangt, is dat inbegrepen. Daarbij maakt het niet uit of u bellers op de vaste lijn of uw mobiele nummers laat uitkomen. Als het maar een Belgische eindbestemming is. Organisaties die met 1-4 mensen klantcontacten verwerken, vallen bijna altijd onder de fair use policy. Maar let op; als u besluit groots en meeslepend te gaan adverteren, bijvoorbeeld op radio of TV, kan het belverkeer flink oplopen. In dat geval verzoeken we u vriendelijk even contact op te nemen: 0800-77 899. Vraagt u als grote organisatie een nummer aan en verwacht u veel belverkeer? Overleg ook dan even met onze mensen. Bedankt!

Help, ik denk dat ik een grootverbruiker ben of wordt!

Mocht u veel belverkeer hebben of verwachten, dan worden standaard tarieven in rekening gebracht. Het gaat dan om 10 cent per minuut doorschakelkosten. Dit is altijd nog voordeliger dan zelf doorschakelen vanaf een locatie of GSM, en: je hebt alle functies erbij en onbeperkte lijncapaciteit!

2. Functies

Als klant krijgt u gratis toegang tot geavanceerde functies. Ook daarvoor geldt dat we verwachten dat u er netjes mee omgaat. Zo mag een wachtrij niet worden gebruikt om bellers eindeloos tegen betaling te laten wachten. Maar wat is lang? Wij gaan uit van maximaal één minuut. Als u klanten vaak langer laat wachten, is het misschien tijd om uw team uit te breiden of belverkeer te outsourcen. De Belfabriek kan het verkeer keurig over verschillende nummers verdelen. Worden klanten blij van!

Ook als u gesprekken op wilt nemen, dient u dat verantwoord te doen. Hou dus altijd rekening met lokale wetgeving.

3. Door laten voeren van wijzigingen

Bij De Belfabriek kunt u aanpassingen zelf doorvoeren. Als u daar geen tijd voor of zin in hebt, doen onze medewerkers dat graag voor u. Hier zijn normaal gesproken geen kosten aan verbonden. Alleen als sprake is van een stroom wijzigingen, kan een vergoeding worden gevraagd. De hoogte wordt in onderling overleg bepaald. Dit is voor ons een service product – geen inkomstenbron – en de vergoeding is dus fair. Bovendien bespaart dit u veel werk en een leercurve.

4. Verantwoord gebruik beheeromgeving

Goede digitale hygiëne is belangrijk. We bieden een beveiligde online omgeving voor het beheer van onze nummers, maar verwachten wel dat klanten die goed afschermen. Kies dus een sterk wachtwoord, wijzig dat regelmatig en laat het niet rondslingeren. Bedankt!

Alles helder? Mooi! Zo niet, belt u dan dan 0800-77 899.

Tevreden Belfabriek telefonie klanten: