De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Lokale telefoonnummers artikelen
Cloud telefonie is een term die steeds vaker terugkomt op websites van telefonie providers. Dat is niet zo vreemd, want cloud telefonie is een oplossing die sinds de afgelopen jaren in populariteit groeit. De dagen van traditionele telefoonlijnen liggen achter ons en cloud telefonie is het nieuwe bellen geworden. Maar wat is cloud telefonie eigenlijk? En waarom is het zo hard aan het groeien in populariteit?
Wanneer je voor een oplossing met cloud telefonie kiest dan kies je voor digitaal bellen over een internetverbinding. Dat betekent dat telefoongesprekken niet meer via een aparte telefoonlijn maar over het internet verlopen. Dit is anno 2024 de nieuwste manier van bellen. De telefoonverbinding wordt hierbij opgezet in data pakketjes die over een internetverbinding tussen personen en via de cloud heen en weer worden gezonden. Dat resulteert in een telefoongesprek over Internet met geluid van zeer hoge kwaliteit, zonder het gebruik van een ouderwetse telefoonkabel.
Cloud telefonie oftewel hosted VoIP is niet voor niets zo populair. De dure installatie- en onderhoudskosten voor een lokale oplossing worden bespaard. En bij cloud telefonie zijn eigenlijk alle zorgen uitbesteed aan de provider. Je betaalt daar een vast maandbedrag voor in de vorm van een abonnement. Omdat de provider via de cloud oplossing veel klanten kan bedienen kunnen de abonnementskosten laag blijven.
Wanneer je voor cloud telefonie van Belfabriek kiest kies je voor een zorgeloze bereikbaarheid. Tegen een vast laag maandelijks tarief ben je daarbij ook verzekerd van een groot aantal functies zoals een keuzemenu, welkomstboodschap, telefoongesprekken opnemen en nog veel meer zodat jij het maximale uit je cloud telefonie abonnement kunt halen !
Cloud telefonie en hosted telefonie worden als termen door elkaar gebruikt voor een telefonie dienst die volledig is verzorgd. Hosted VoIP is nog een andere term voor cloud telefonie.
Jazeker. Er is zijn verschillende oplossingen en een vast mobiel integratie mogelijk. Vaste telefonie en mobiele telefonie vormen samen cloud telefonie.
De meeste vormen van cloud telefonie werken met een online telefooncentrale waarbij de toestellen zich via een Internetverbinding aanmelden op deze telefooncentrale. Hierbij bevindt alles zich dus in de Internet cloud. Als je wilt kan je ook een telefooncentrale op kantoor plaatsen en met een SIP trunk verbinden met het telefonie platform.
Voice over IP wil zeggen spraak over data. Het is de techniek die telefonie over dataverbindingen (Internet) mogelijk maakt.
Cloud telefonie werkt nog steeds met vaste toestellen. Dit zijn dan digitale VoIP toestellen. Toestellen die verbinding maken over een dataverbinding met de online telefooncentrale. Het werkt echter ook met mobiele toestellen. Je bent dus een stuk flexibeler.
Thuiswerkers kan je eenvoudig gesprekken laten beantwoorden door de toestellen van thuiswerkers in het belplan op te nemen. Via een speciale webpagina kan je eenvoudig de bereikbaarheid instellen van deze thuiswerkers. Je bent hiermee optimaal bereikbaar.
Je bent overal bereikbaar want je bent niet meer afhankelijk van je locatie waar de vaste telefooncentrale zich bevind. Je bereikbaarheid is een stuk beter omdat we gesprekken doorschakelen naar wie jij op dat moment wilt.
Onze oplossing werkt ook zonder Internetverbinding want je hoeft niet perse een app te downloaden om gesprekken te ontvangen. Wij bieden een zakelijke cloud telefonie oplossing aan voor ondernemers die betrouwbaar VoIP telefonie willen gebruiken.
Wij kunnen de huidige telefoonnummers overzetten op ons telefonieplatform zodat de bereikbaarheid van jouw bedrijf behouden blijft op de huidige nummers. De verhuizing gebeurt overdag en zonder downtime en is wettelijk geregeld onderling via de providers.
Op onze speciale webpagina kan je altijd instellen wie op welk moment binnenkomende gesprekken doorverbonden krijgt. Zo bouw je je eigen virtuele callcenter via de cloud. Dit werkt via de mobiele telefoon en via je vaste toestel.
Wij hebben diverse handige koppelingen beschikbaar met de meest bekende CRM tools. Zo maak je je eigen communicatiestromen nog een stuk overzichtelijker door inkomende gesprekken te loggen in je CRM pakket. Zo blijf je altijd helemaal up to date.
Op je telefooncentrale zijn de meeste gebruikte functie's zoals keuzemenu, wachtrij, telefoongesprekken opnemen en flexibel doorschakelen standaard aanwezig. Wij stellen dit voor jou in.
Wij routeren gesprekken via onze eigen interconnectie met het gsm netwerk en telefonie netwerk. Je hoeft dus geen app te installeren om gesprekken te ontvangen. Dit zorgt voor een betere kwaliteit van gesprekken.
De telefoon provider waar jij een abonnement afsluit heeft een telefooncentrale die over Internet toegankelijk is. Zodra jij een abonnement neemt bij een provider maakt deze inloggegevens aan voor je en kan jij je toestellen aanmelden op deze telefooncentrale in de cloud. Belangrijk voor jou om te weten is dat wij onze eigen telecomplatform hebben geprogrammeerd en geen reseller zijn van andere oplossingen. Zo weet je zeker dat wij jou het beste kunnen helpen en snel kunnen schakelen.
Het bellen is (natuurlijk) niet gratis. Telefonie providers berekenen onderling nog steeds interconnectie kosten om telefoongesprekken onderling uit te wisselen. In die zin is er niks verandert. Wel zijn er nu abonnementen met onbeperkt bellen. Er zijn ook aanbieders waar je eerst een app moet installeren om gesprekken te ontvangen. Deze providers betalen geen interconnectie kosten maar zijn kwalitatief ook een stuk minder omdat er vaak gesprekken verloren gaan over Internet of doordat de app niet actief is op de telefoon.