De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Klantcontact kennisbank Telefoonnummers
In dit artikel geven wij u 5 redenen waarom eigenlijk elke zelfstandige een servicenummer of bedrijfsnummer zou moeten gebruiken.
Een van de grootste uitdagingen voor een ondernemer die “voor zichzelf werkt” is het bereikbaar zijn voor nieuwe en bestaande klanten. U kunt tenslotte niet de hele dag bij de telefoon zitten!
Een servicenummer of een bedrijfsnummer is een virtueel nummer dat doorgeschakeld wordt naar uw bestaande telefoon. Dat kan de telefoon op uw kantoor zijn, maar ook uw mobiele telefoon of zelfs de telefoon thuis. Klanten van de Belfabriek gebruiken een handige telefoon tool of onze mobiele applicatie om tussen deze locaties te schakelen. Dit schakelen gebeurt direct en kost niets.
Zo bent u als eenpitter toch altijd optimaal bereikbaar op het zelfde telefoonnummer.
Wanneer u gebruik maakt van een servicenummer of bedrijfsnummer heeft u de beschikking over veel extra functies. Eén van deze functies is de welkomsttekst. Dit is een vooraf opgenomen tekst die automatisch aangepast kan worden aan bijvoorbeeld openings- of werktijden, maar ook aan feest- en vakantie-dagen. Met een welkkomsttekst wordt elke beller gepast en professioneel begroet. Na de welkomsttekst kan de beller met u worden doorverbonden of bijvoorbeeld via het digitaal antwoordapparaat een bericht achterlaten wanneer u niet bereikbaar bent. Op deze manier maakt u op elke beller direct een professionele indruk.
Ook buiten opens- of werktijden, op feest- en vakantiedagen, maar ook wanneer u gewoon even niet de telefoon kunt aannemen hoeft u toch geen gesprek te missen.
Bellers kunnen op dat moment namelijk automatisch worden doorverbonden met uw digitaal antwoordapparaat. Daar kunnen zij een bericht achterlaten dat u vervolgens via e-mail ontvangt en waar u op reageert wanneer u er tijd voor heeft. Zo mist u nooit meer een gesprek en worden al uw bellers toch te woord gestaan.
Wilt u ook wel eens een gesprekt terugluisteren om gegevens die een klant telefonisch heeft doorgegeven te verifiëren of gemaakte afspraken terug te luisteren? Wanneer uw servicenummer of bedrijfsnummer via het Interactive Voice Response platform van de Belfabriek loopt kunt u alle binnenkomende gesprekken op laten nemen. Via het handige online controle paneel kunt u later gesprekken nog eens terugluisteren. U kunt zelfs de opnames downloaden naar uw eigen computer. Doordat u gesprekken makkelijk kunt terugluisteren maakt u vrijuit afspraken, ook als u op dat moment geen aantekeningen van uw afspraken kunt maken. U kunt het gesprek altijd makkelijk terugvinden.
Klanten willen het liefst zaken doen met een professioneel, goed georganiseerd bedrijf dat bereikbaar is wanneer dat nodig is. Daarbij komt dat een servicenummer of bedrijfsnummer niet regiogebonden is en dus een landelijk uitstraling heeft. De keuze van de nummersoort bepaalt het tarief dat de beller moet betalen: gratis bij een 0800-nummer of een lokaal tarief voor 078- en lokale nummers.
Door een slimme keuze van uw nummer neemt u alle drempels weg die tussen u en uw bellers staan. Zo krijgt u meer bellers, en dus meer leads en meer verkopen.
Servicenummers en bedrijfsnummers worden geregistreerd op basis van wie het eerst komt, die het eerst maalt. De vraag naar herkenbare en makkelijk te onthouden nummers is groot. Wacht dus niet onnodig lang met het registreren van uw nummer!
Op onze site ziet u welke 0800-servicenummers nog vrij zijn. Kiest u liever voor een 078 nummer, kijkt u dan in de shops voor deze nummers.
Heeft u nog vragen of wilt u meer weten? Neemt u dan gerust contact met ons op via 0800-77899.