De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
“Dit telefoongesprek kan worden opgenomen om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen.” Deze aankondiging hoor je vaak wanneer je een zakelijk telefoonnummer belt.
Ook jij kunt de functie 'gesprekken opnemen' (voice recorder) gebruiken voor je zakelijke gesprekken. Hiermee worden automatisch opnames gemaakt van elk gesprek. Zo kun je eenvoudig gesprekken vastleggen en later terugluisteren. Belfabriek slaat de geluidsbestanden veilig op in de cloud en fungeert daarbij als een extra back-up. Via je dashboard heb je direct toegang tot alle opnames in een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke app.
Wil je telefoongesprekken opnemen? Dan is deze functie ideaal. Het biedt je een handige tool om bijvoorbeeld je diensten te verbeteren door opgenomen gesprekken terug te luisteren.
Selecteer eenvoudig de gewenste opname op datum of telefoonnummer en luister gesprekken online terug. Je ziet direct welke opnames je al hebt beluisterd. Markeer belangrijke gesprekken met een ster, of download en bewaar ze op je eigen computer. Onnodige opnames kun je natuurlijk ook eenvoudig verwijderen.
Werken je collega’s of je externe callcenter volgens de laatste voorschriften? Met het opgenomen gesprek kun je dit eenvoudig controleren.
Vele toepassingen van zakelijke telefoongesprekken opnemen
De gespreksopname-functionaliteit is zo veelzijdig dat vrijwel elke organisatie er een nuttige toepassing voor kan bedenken.
Teamleiders van callcenters gebruiken de gesprek opnemen functie tijdens voortgangsgesprekken om concrete verbeterpunten aan te dragen.
Medewerkers maken na afloop van een gesprek in alle rust een gespreksverslag en luisteren de opnames terug indien nodig.
Ook als bewijs van transacties of ter controle van de naleving van procedures wordt de telefoongesprek opnemen functie vaak ingezet! Het publiceren van deze gesprekken zonder toestemming is echter wel verboden.
Ja, als het gesprek is opgenomen en opgeslagen. Het is (uiteraard) niet mogelijk een gesprek achteraf op te nemen.
Dat hangt af van de bewaartermijn die je hebt ingesteld: 1 dag, 1 week of 1 maand.
Neem een nieuw telefoonnummer van Belfabriek of draag je huidige nummer aan ons over en wij activeren de gespreksopname voor je. Je kunt ook een deel van je gesprekken van je huidige provider aan ons overdragen en wij zullen dan alleen die gesprekken opnemen.
Volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens is dat niet nodig, zolang je aan het gesprek deelneemt en een vooraankondiging doet zoals "We nemen dit gesprek op voor trainingsdoeleinden".
Als deze functie nog niet is ingeschakeld, kun je die zelf in je app inschakelen, evenals hoe lang je de gesprekken wilt bewaren.
Ja, we nemen zowel de beller als de gebelde partij op en geven ze weer in 1 audiobestand. Je hoort dus beide partijen.
Nee, er is voldoende opslagruimte beschikbaar om een lang gesprek op te nemen of zelfs een podcast te maken, bijvoorbeeld door een telefoongesprek op te nemen. Zorg er echter voor dat je vooraf toestemming verkrijgt als je het gesprek als podcast wilt delen, om de privacy van betrokkenen te waarborgen. Een opname maken voor privédoeleinden is geen probleem, maar zodra de opname wordt gebruikt of gepubliceerd, valt deze onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Nee. Je hoeft geen andere apps te gebruiken of een microfoon in de buurt van je telefoon te hebben om gesprekken op te nemen.
Wanneer je een telefoongesprek opneemt, zal de opname starten zodra de oproep wordt beantwoord. De gespreksopname wordt veilig opgeslagen in een online cloud, zodat je deze altijd kunt terugvinden en beluisteren.