De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Telefoonnummers
Iedereen kent het wel, de muziek op de achtergrond wanneer u ergens naar toe belt. Veel mensen vinden het irritant en vervelend. Ze kunnen er uiteindelijk zelfs over gaan klagen wanneer ze uiteindelijk iemand aan de telefoon krijgen. Er zijn echter ook veel voordelen voor zowel de beller als het bedrijf dat de wachtmuziek aanbiedt.
Wachtmuziek geeft klanten assistentie tijdens het bereiken van vertegenwoordigers van de klantenservice. Dit kan zijn voordat de beller iemand aan de telefoon krijgt, of tijdens het doorschakelen van een telefoongesprek. Het neemt de stilte weg, maar afhankelijk van de keuze die wordt gemaakt kan de beller het als vervelend, vermakelijk of juist als informatief opvatten.
Muziek tijdens het wachten kan klanten betrekken bij uw merk en daarmee het resultaat van de inkomende gesprekken verbeteren. Wanneer u uw zakelijke telefoonsysteem goed structureert, geeft u klanten het vertrouwen dat u hen goed en snel zult helpen.
Het liefst wilt u dat de beller zich prettig voelt tijdens het wachten op de medewerker die hem of haar uiteindelijk te woord gaat staan. Het is de bedoeling dat de informatie en muziek ruimtevullers zijn waarvan de luisteraars nauwelijks doorhebben dat het er is. Het doorbreekt de stilte op een positieve manier in plaats van een manier waarop mensen zich er aan gaan irriteren.
Wanneer bellers een wachtrij verlaten of tijdens een gesprek ruis horen, ontstaat er een vertrouwensbreuk tussen het bedrijf en de beller. Muziek en berichten zorgen er voor dat bellers zich op hun gemak voelen. U kunt hen ondertussen laten weten hoeveel wachtenden er nog voor hen in de rij staan.
Veel bedrijven kiezen voor popmuziek om de irritatiefactor weg te nemen. Mensen luisteren graag naar popmuziek en verwachten in veel gevallen niet dergelijke muziek te horen tijdens het wachten. Ze zullen wanneer ze het lied kennen in zichzelf meezingen of neuriën. Aan de hand van peilingen kan bepaald worden welke muziek door klanten gewaardeerd wordt en welke niet. Indien bellers geen muziek horen, of wanneer ze de muziek die ze horen niet aanspreekt is de kans groot dat ze vroegtijdig ophangen en zodoende niet bij een klantenservice medewerker geraken, met alle gevolgen van dien.
Op het moment dat klanten luisteren naar muziek die hen aanstaat lijkt voor het gevoel de tijd ook een stuk sneller voorbij te gaan. Dit is vooral het geval ter vergelijking met een melodie die zich telkens opnieuw herhaalt.
U kunt zelf het onderzoek naar het juiste type muziek uw klanten het best aanspreekt leiden. Speel bijvoorbeeld vrolijke en herkenbare nummers af. Wissel muziek af met berichten die uw merk ten goede komen. Wees vriendelijk voor klanten door hun tijd op te vullen met fatsoenlijke muziek en snelle antwoordtijden. Het goede gevoel dat u aan de klanten geeft komt voor een groot deel voort uit de achtergrondmuziek en uw gesproken berichten.
Voor veel bedrijven is het lastig om zelf onderzoek te doen naar welke muziek bij uw bedrijf past. Laat dit werk uitbesteden aan experts zoals Belfabriek. Alle klanten van Belfabriek kunnen kosteloos gebruik maken van wachtmuziek. Dit is inbegrepen in het abonnement. Net zoals andere nuttige functies overigens zoals een keuzemenu en call recording. Zo maakt u de telefonische ondersteuning van uw bedrijf in een klap een stuk professioneler.
De voordelen voor het kiezen van een cloud telefooncentrale van Belfabriek:
- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.
- Gebruiksvriendelijke app voor zowel Android als iOS
- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig
- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800, 078, lokaal (02 Brussel, 03 Antwerpen, enzovoort), internationaal (o.a. Duitsland, Nederland, Verenigde Staten).
- Vast tarief: 45 euro per maand.