De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
VoIP (Voice over Internet Protocol) is een telefonie technologie die enorme kostenbesparingen en flexibiliteit oplevert voor organisaties van elke omvang. Wereldwijde ondernemingen, maar ook kmo bedrijven en zelfstandigen schakelen in toenemende mate over op VoIP om een nieuw tijdperk van wendbaarheid en betaalbaarheid in zakelijke telefoondiensten mogelijk te maken. Wanneer u de keuze voor VoIP heeft gemaakt, staat u direct weer voor een keuze. Van welke VoIP provider ga ik gebruik maken?
Waar dient u op te letten?
Het maken van een weloverwogen keuze is van enorm belang. Ondanks de toegenomen prevalentie van internet- en mobiele technologieën, verkiezen consumenten vaak nog steeds de telefoon om problemen op te lossen. Bij het maken van een keuze raden wij u aan te letten op onderstaande punten.
Begrijp uw VoIP-behoeften
U dient te achterhalen welke soort VoIP oplossing u nodig heeft. Bent u op zoek naar een telefooncentrale welke in uw huidige bedrijf zal worden geïntegreerd, of bent u juist op zoek naar vervanging hiervan en wilt u alles laten verlopen via de cloud met behulp van een Hosted/Cloud VoIP?
Zorg ervoor dat de provider een noodplan kan aanleveren
VoIP is betrouwbaar, maar alleen zo betrouwbaar als uw internetverbinding. Er zullen waarschijnlijk momenten zijn dat u een verlies van connectiviteit ervaart waardoor zakelijke communicatie kan worden stopgezet. Zorg er voor dat uw provider een noodplan voorhanden heeft waardoor een tijdelijke uitval zal worden opgevangen door het noodplan om zodoende de schade te beperken. Denk bijvoorbeeld aan het verbinden van mobiele telefoons van uw werknemers met de VoIP opzet.
Zorg dat de kwaliteit van het gesprek in orde is
Zorg ervoor dat een potentiële VoIP-leverancier hoge gesprekskwaliteit garandeert met evaluaties van netwerkverkeer, voldoende bandbreedte aanwijst en effectief het verkeer van uw bedrijf prioriteit geeft om de gesprekskwaliteit te beschermen.
Informeer naar de consistentie van het netwerk
Consistentie is een belangrijk punt dat er voor moet zorgen dat een dienst vrijwel altijd beschikbaar is. Informeer naar de uptime-garanties van een provider. Misschien kunt u zelfs inzichten krijgen in de kwartaal- of jaaroverzichten.
Controleer de bandbreedte
Als u de bandbreedte onderschat die u nodig heeft om oproepen van hoge kwaliteit te behouden, kan dit leiden tot een slechte tevredenheid. Berekeningen van de bandbreedte zijn complex en vereisen inzicht in het totale aantal telefoongebruikers van uw bedrijf en het aantal gelijktijdige gesprekken dat u regelmatig zult voeren. Het vereist ook kennis van hoe u internet gebruikt.
Verkrijg (en verifieer) referenties
Potentiële VoIP-klanten hoeven niet bang te zijn om een potentiële leverancier om referenties of getuigenissen te vragen. Door de ervaring te verifiëren van klanten die in vergelijkbare bedrijfstakken actief zijn, kunt u er gerust op zijn dat een VoIP-leverancier voldoende kwaliteit kan leveren aan uw bedrijf. Een VoIP-leverancier die aarzelt om referenties te verstrekken, geeft mogelijk niet dezelfde kwaliteit die ze beloven.
Zorg ervoor dat ze SLA's aanbieden
Service Level Agreements (SLA's) zijn een contract tussen een leverancier en een klant om ervoor te zorgen dat aan de verwachtingen wordt voldaan na de implementatie. Zorg ervoor dat een VoIP-leverancier zijn kopers beschermt door SLA's aan te bieden als routine van een zakelijke overeenkomst.
Definieer ondersteuning en beschikbaarheid daarvan
Wat kunt u verwachten als u op een doordeweekse avond VoIP-problemen heeft? Hoe zit het met moeilijkheden in het weekend? Wat als uw werknemers iets meer training nodig hebben dan verwacht bij telefonische handelingen? Het is belangrijk om te weten wat u van een leverancier kunt verwachten. Als u de referenties van een leverancier controleert, vraag dan om meer inzicht in de kwaliteit en betrouwbaarheid van hun ondersteuning.