De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België

België:0800-77 899
Nederland:0800-235 3227
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

VoIP bellen wordt steeds aantrekkelijker voor het gebruik van zakelijke telefonie. Met VoIP-telefonie wordt er via Internet gebeld en is er de beschikking over vele opties en telefoonfuncties zoals vast op mobielkeuzemenu's en telefoongesprekken opnemen. VoIP staat voor Voice Over IP en het zoeken naar een VoIP provider wordt steeds meer gedaan. VoIP bestaat al vele jaren en is de laatste jaren exponentieel toegenomen in populariteit omdat steeds meer bedrijven de toegevoegde waarde en de voordelen van deze vorm van telefonie zien. Anno 2024 zijn ook de oude telefoonnetwerken zoals ISDN niet meer operationeel en neem je je telefonie dus af bij een VoIP provider. Waar wat is nu een goede VoIP aanbieder of zelfs: wie is de beste VoIP provider ?

Aantal VoIP providers


Het aantal VoIP providers is niet meer te tellen. Het varieert van eenmanszaken tot grote bedrijven die niet alleen VoIP provider zijn maar ook je netwerk aanleggen en hosting aanbieden. Het is een vrije, open markt en iedereen kan als VoIP provider beginnen. Zo zijn er een boel liefhebbers van techniek die lokaal diensten aanbieden als VoIP provider en telefonie diensten verzorgen.

Dit komt omdat VoIP telefonie niets anders is dan een spraakkanaal opzetten over het Internet. Er is dus geen monteur meer nodig die een vaste telefoonaansluiting komt aanleggen waar de telefonie over gaat.

Dus heb je een Internet aansluiting, dan kan je VoIP bellen. Dit houdt ook in dat iedereen als VoIP provider kan beginnen. Dit is waarom je zoveel VoIP providers hebt. Op het moment van schrijven van dit artikel (9 januari 2023) zijn er 444 ingeschreven VoIP aanbieders in België. Je kan de lijst hier downloaden: overzicht VoIP providers. De verwachting is dat dit boven de 10.000 zal stijgen als je naar ons omringende landen kijkt. Iedereen kan een VoIP provider zijn; welkom bij de open markt!

Wat maakt nu een goede VoIP provider?


Daarvoor moeten we eerst teruggaan naar de begintijd. Toen waren er maar enkele telefoonmaatschappijen, zo weinig dat het zelfs niet nodig was je te registeren. Wat heeft deze ontwikkeling dan gemaakt? Het antwoord luidt: VoIP !

Iedereen kan spraak over Internet sturen, dat is waar VoIP voor staat. We hebben ook gezien dat iedereen een VoIP provider kan worden. Je hoeft maar een PDF in te vullen en je te registreren als openbare telecom aanbieder en je bent in business. Ja maar wacht even, en de techniek dan? Dat kan je ook inkopen. Het is een beetje zoals dropshipping op Internet. Je bestelt iets bij een internetshop en je denkt dat die het product heeft en verstuurd, en ondertussen komt het uit een heel ander warenhuis!

Zo werkt het hier ook. Er zijn een aantal partijen die een telefonie platform hebben ontwikkeld waarop partners VoIP accounts kunnen aanmaken. Zo kunnen zij VoIP poorten en VoIP functies inkopen, en dit weer wederverkopen (resellen). Je weet eigenlijk niet bij wie je zit, je weet wel dat je bij een VoIP provider zit die jou service verleent.

Hier zit natuurlijk een boel kaf tussen het koren, en met deze keuze kunnen wij je helaas niet helpen. Er zitten een boel goede tussen, en minder goede. Na verloop van tijd zijn er ook weer partijen die verdwijnen (let wel: je bent dan gewoon onbereikbaar, de BIPT let hier niet op) en op Internet doen een boel VoIP aanbieders zich ook groter voor dan ze zijn (maar liefst 11.000 klanten ! etcetera). Het is in die zin ook veel: fake it till you make it !

In onze ogen is een goede VoIP provider een VoIP provider die:

1. een eigen interconnectie heeft op het telefonie netwerk in België

2. een eigen ontwikkelde telefonie platform heeft

Als je kijkt naar de VoIP providers en de eerste regel, dan blijven er van de 2304 nog geen 10% over. Je kan nog discussiëren of je wel of niet een eigen operator code dient te voeren maar 90% van de VoIP providers valt zowiezo af; deze hebben geen interconnect.

Dan het tweede punt, je voelt hem al aankomen. De meeste providers maken gebruik van kant-en-klaar gebouwde telefonie platformen zoals Broadsoft, Mitel, FreePBX, 3CX, Asterisk en doen niets anders dan de hele dag modules aan uit zetten in een controlpanel. Als je dit aanspreekt Google dan eens op deze pakketten.

Wij hebben een eigen ontwikkelde VoIP platform, inclusief eigen VoIP stack dus alles is in eigen beheer en wij zijn geheel onafhankelijk. Hiermee kunnen wij nu en in de toekomst altijd snel inspelen op de VoIP ontwikkelingen en voor jou de beste VoIP provider zijn. Andere VoIP aanbieders zijn dan toch afhankelijk van het gekozen platform en of dat platform die nieuwe VoIP dienst dan weer ondersteund. En wanneer, en tegen welke prijs. Dit is een groot nadeel van VoIP aanbieder zijn als reseller. Ook deze partijen weten eigenlijk niet wat er gaat komen, wat ze kunnen aanbieden en of wat ze dan aanbieden op dat moment de beste VoIP provider maakt.

Dan komt punt 3. wat wij denken dat wat iemand de beste VoIP provider maakt.

3. Een goede VoIP provider heeft geen partnerkanaal. En doet rechtstreeks zaken met alle klanten.

Daar had je misschien nog niet over nagedacht, maar een VoIP provider die werkt met partners heeft of krijgt 2 belangen: eindklanten en partners. En vooral de partners moeten toch tevreden gehouden worden. Er wordt natuurlijk gezegd dat de partners de VoIP provider input geven over de markt en zo van toegevoegde waarde zijn (los van de verkopen die ze binnenbrengen) maar wat je uiteindelijk krijgt is een VoIP aanbieder die een platform neerzet wat alles kan en zo uitgebreid is dat het een enorme klus is geworden om het stabiel te houden. Ook is er altijd de dreiging van de VoIP provider die partner is dat deze overstapt naar een concurrerend VoIP platform wat op enig moment weer of meer kan, of goedkoper is. Wil jij zitten met jouw telefonie bij zo'n VoIP aanbieder of voel je de bui al hangen?

Je proeft misschien ook dat de echte klantenwens niet zo heel belangrijk is bij zo'n VoIP aanbieder of platform: het gaat vooral om aantallen, inkoopprijzen en partners tevreden houden.

Wij werken niet met partners. We hebben natuurlijk wel VoIP aanbieders of partijen die ons aanbevelen, maar die sturen we dan een bedankje. Wij zijn een zogenaamde direct-writer, wij doen alleen rechtstreeks zaken met de eindklant. Dat is toch beste. (je kent dit model ook in de verzekeringswereld, waar sommige verzekeraars ook alleen rechtstreeks werken).

Kijk je naar punt 3 dan blijven nog maar een kleine 10 aanbieders over. Wij behoren bij deze 10. Dus zoek je de beste VoIP provider, dan weet je nu waar jij op moet letten bij een VoIP provider:

Je wilt:

1. een VoIP provider die een eigen interconnectie heeft op het telefonie netwerk in België

2. een VoIP provider die een eigen ontwikkelde telefonie platform heeft en

3. Een goede VoIP provider heeft geen partnerkanaal. En doet alleen rechtstreeks zaken met alle klanten.

Spreekt jou dit ook aan kies dan voor ons als jou VoIP aanbieder ! Wat natuurlijk ook belangrijk is zijn prijzen en functie's. Een boel VoIP providers hebben pakketten die gebaseerd zijn op een prijs per gebruiker van 15-18 euro per maand. Dit is ook om de partner tevreden te houden. Wij kunnen iets scherper werken en hanteren 10-15 euro per maand per gebruiker. Bij de grote pakketten krijg je alle functies, en doen we ook niet moeilijk over wijzigingen of om nog een X bedrag te betalen per module (je ziet ook hier weer het voordeel van ons eigen platform, we hoeven niks in te kopen of af te dragen). Het verschil in prijs gaat naar de eindgebruiker, onze klant. Zo maken we samen de beste VoIP !

Wat ook belangrijk is bij je onderzoek naar VoIP providers en de verschillende VoIP oplossingen is hoe wordt het opgeleverd en welke functies heb ik?

Je hebt inmiddels al door: we kunnen alles. We hebben inmiddels perfecte oplossingen voor thuiswerkers, kleine bedrijven die heel flexibel willen schakelen en ook voor grootzakelijk. Het unieke voor deze markt is namelijk dat wij ook ons platform kunnen aanbieden in het datacenter van de klant en voor deze klant iets op maat kunnen bouwen. Dit kunnen maar heel weinig VoIP providers. Je ziet: je bent misschien nu op het spoor van de beste VoIP provider ! Daarom bestaan we ook al zo lang en hebben we geen extra verkoopkanaal nodig!

Beste Alles-in-een Totaalpakket

Bij Belfabriek krijg je service op maat en de beste VoIP oplossing voor jouw bedrijf!

Belfabriek kijkt graag samen met jou naar de mogelijkheden en geeft advies voor de beste telefonie oplossing voor jouw unieke bedrijf. Binnen de verschillende pakketten van Belfabriek zit enig verschil. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een telefoonnummer met een landelijke uitstraling zoals een 078 nummer. Ook is het mogelijk om een 0800 nummer aan te schaffen. Bij Belfabriek neem je echter niet alleen een telefoonnummer af, maar een totaalpakket. In deze pakketten zitten alle opties voor keuzemenu's, functies voor het opnemen van gesprekken en diverse doorschakel opties. Door gebruik te maken van de VoIP services van Belfabriek kies je voor kwaliteit, een verbeterde service en de mogelijkheid om te besparen op telecomkosten !

Meest complete pakket aan functies

Wij vinden dit belangrijke functies die standaard op een telefoonnummer horen. Bij ons zijn ze daarom allemaal inbegrepen bij jouw abonnement !

Andere aanbieders van telefoonnummers rekenen extra kosten voor deze software, want meer is het niet. Je betaalt bijvoorbeeld extra voor een ingesproken welkomsttekst, een keuzemenu en een wachtrij. Ieder van die functies kan dan zomaar 10 tot 75 euro per maand extra kosten. Waarom zou je dat doen? Wij hebben inmiddels alle functies wel geschreven en in onze bibliotheek staan, we kunnen dit zo voor jou activeren als dat maakt dat je voor ons kiest!

Waarom steeds meer organisaties kiezen voor Belfabriek

De voordelen van Belfabriek:

- Compleet alles-in-een telefoonsysteem: zakelijke telefoonsoftware voor op de computer of mobiele telefoon, een uitgebreid webportaalvast-op-mobiel mogelijkheid en gebruiksvriendelijke apps (iPhone, Android);

- Alle functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn inbegrepen;

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig;

- Alle telefoonnummers direct en eenvoudig registreren: 0800/078, lokaal (02, 03) en internationaal (o.a. Duitsland, Frankrijk, Engeland, Verenigde Staten).

- Eigen telefonie VoIP interconnect, eigen telefonie VoIP platform. Sinds 2000 actief en onafhankelijk. Zakelijke klanten beoordelen ons gevoel voor klantenservice en onze technische VoIP oplossingen met een 9.

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij jouw eerste Yealink VoIP telefoontoestel t.w.v. 115 Euro, gratis toesturen (!). Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk VoIP telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de bureautoestellen en staat garant voor de beste VoIP ervaring !

Veelgestelde vragen:

Wat kost een VoIP abonnement?

Dit hangt af van het aantal gebruikers. We hebben al een pakket van 9,95.

Is VoIP gratis?

Nee, dat kan ook niet. Ook al gaat het over Internet, er zijn toch VoIP platformen en VoIP kanalen nodig.

Is VoIP betrouwbaar?

VoIP is net zo betrouwbaar als je Internet verbinding. Doet je Internet verbinding het en is je online telefooncentrale bereikbaar, dan werkt VoIP. Wij hebben overigens ook een backup naar je mobiele telefoon dus binnenkomende gesprekken ontvang je altijd. Dit maakt in onze eigen wel de beste VoIP oplossing.

Wat is een SIP account?

Een SIP account is een account op een online VoIP telefooncentrale waarop je VoIP toestel zich aanmeld. Een gebruikersaccount dus.

Is ieder toestel geschikt voor VoIP?

Zolang dit toestel een VoIP/SIP/IP toestel is wel ja. Deze termen worden door elkaar gebruikt, dus zie je 1 van deze termen staan op je toestel dan is deze geschikt bij jouw VoIP provider.

Hoe werkt Voice over IP?

Voice over IP is niets anders dan dat er spraak wordt gestuurd over Internet via een spraakprotocol Voice over IP. Net zoals je een video protocol hebt en een Skype protocol.

Wat heb je nodig om VoIP te bellen?

Een VoIP telefoon of een gewone mobiele telefoon, een telefoonnummer en als je wilt nog een account op een VoIP telefooncentrale bij een VoIP aanbieder.

Wat maakt nu de beste VoIP provider?

1. een aanbieder die een eigen interconnectie heeft op het telefonie netwerk in Nederland
2. een aanbieder die een eigen ontwikkelde telefonie platform heeft en
3. Een aanbieder zonder partnerkanaal. Welke alleen rechtstreeks zaken doet met alle klanten.

Activeer Direct een Demo Telefoonnummer.
Maak Je Telefoonteam.
En Ontvang Gesprekken binnen 10 Minuten!

Geen Betaalgegevens nodig - Geen Verplichtingen.

Tevreden Belfabriek telefonie klanten:

isInitialized: False