De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Klantcontact kennisbank
Beste website bezoeker,
De uitbraak van Covid-19 (‘Coronavirus’) raakt ons allemaal. En ondernemers recht in het hart. Ook de bereikbaarheid van organisaties staat onder druk. Bijvoorbeeld omdat medewerkers thuis werken. De Belfabriek krijgt dan ook veel verzoeken van klanten die eindbestemmingen willen wijzigen naar mobiele nummers. Bovendien kiezen steeds meer organisaties voor virtuele callcenters en sluiten we veel Corona-gerelateerde nood- en informatienummers aan.
Oriënteren op oplossingen
Omdat we u willen helpen bereikbaar te blijven – het kan! – lichten we in deze reeks artikelen de (on)mogelijkheden toe. Zo kunt u zich oriënteren op thuiswerk oplossingen en/of virtuele belteams. Omdat sommige nieuwe klanten wellicht niet (volledig) bekend zijn met virtuele nummers, zoomen we in dit artikel in op de basics. Wat zijn virtuele nummers? Wat is het verschil met ‘normale’ nummers? En waarom hebben virtuele nummers juist nu extra meerwaarde?
Virtuele nummers
De Belfabriek zet sinds 2000 virtuele nummers (ook wel ‘servicenummers’ genoemd) in de markt. Wel eens naar een 0800 nummer gebeld? Grote kans dat uw gesprek dan via ons liep. Idem voor gesprekken naar 078 nummers. Ook deze nummers (nationaal aankiesbaar, lokaal tarief) zijn namelijk virtueel en worden door De Belfabriek beschikbaar gesteld.
Verdeling belverkeer
Voor alle (0800 en 078) virtuele nummers geldt dat inkomend belverkeer kan worden verdeeld tussen bijvoorbeeld locaties of medewerkers. Denk aan mensen die op kantoor werken. Of aan collega’s die thuis zitten. Als een medewerker een mobiele of vaste telefoon heeft, kunnen we doorschakelen. Dit kan ook via een PC. Dus zonder telefoon. Een groot voordeel is dat belverkeer ‘op maat’ wordt verdeeld. Bijvoorbeeld op basis van tijd of drukte. Bovendien – hierover in latere artikelen meer – beschikt u met een virtueel nummer over geavanceerde opties. Denk aan wachtrijen, meldteksten (‘in verband met het Coronavirus zijn we op vrijdag gesloten’), enzovoorts. Zonder telefooncentrale.
Recente cases
Hieronder twee voorbeelden van recent door ons gerealiseerde oplossingen:
Thuiswerkoplossing
Een bestaande relatie maakte gebruik van één virtueel nummer met vier toestellen op één locatie. Helaas zagen zij zich gedwongen thuis te werken. Het doorschakelen van het nummer naar ‘een’ medewerker was geen optie. Wat als er meerdere klanten tegelijk bellen? Onze servicedesk bouwde een virtuele belgroep die gesprekken geprioriteerd afhandelt. Twee salesmedewerkers vangen de eerste bellers met hun mobiele telefoon op. Is het drukker, dan gaan gesprekken naar collega’s. Dankzij een vooraankondiging toon horen medewerkers een gong bij zakelijke gesprekken. ‘Verkeerd’ opnemen, komt dus niet voor.
Humanitas is bereikbaar!
Stichting Humanitas wilde met spoed een informatielijn voor 35 medewerkers opzetten. En dat gebeurde. Binnen een uur werd een nieuw nummer geactiveerd en een virtueel belteam gerealiseerd. Om de doorlooptijd te minimaliseren, werden bellers eerst met mobiele telefoons van Humanitas medewerkers verbonden. Inmiddels hebben medewerkers een ‘softphone’ op de computer geïnstalleerd. De PC is nu dus een volwaardige telefoon. Is een medewerker niet beschikbaar, bijvoorbeeld om kids te onderwijzen? Dan melden zij zich af via de Belfabriek app.
Helpen deze oplossingen u verder?
Voor bestaande klanten geldt: wij voeren wijzigingen kosteloos door. Ook in de avond en het weekend. Noodnummers passen wij indien nodig zelfs ’s nachts aan. Geen klant, maar juist op zoek naar een oplossing om in deze moeilijke periode bereikbaar te blijven? Neem even contact op!
Wij wensen u en de uwen veel sterkte en gezondheid. #samensterkerdancorona