De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Voice over IP artikelen
Elk bedrijf wil goed telefonisch bereikbaar zijn voor klanten, leveranciers en relaties.
De telefoon blijft daarmee één van de belangrijkste contactmogelijkheden, naast e-mail, chat en sms.
Ondernemers kiezen -zeker na het verdwijnen van ISDN telefoonlijnen- steeds vaker voor VoIP oplossingen of voor een vast op mobiel oplossing, waarbij het zakelijke telefoonnummer uitkomt op 1 of meerdere mobiele toestellen van collega's.
VoIP staat voor Voice Over IP hetgeen betekent dat de telefoonverbinding via Internet wordt opgezet en niet meer via een traditionele telefoonlijn.
Dat brengt een hoop voordelen met zich mee. Wanneer zakelijke telefonie via een VoIP oplossing verloopt is er geen fysieke telefooncentrale meer nodig. Daarbij wordt de telefooncentrale gehost in de cloud van Belfabriek.
Opschalen is bij een VoIP oplossing gemakkelijk en het beheer kan op afstand in een eigen omgeving zelf gedaan worden. De belkwaliteit is zeer goed en, afhankelijk van het gebruikte toestel, zelfs in HD-kwaliteit.
Belangrijk bij een VoIP oplossing is een stabiele Internetverbinding en een goede ICT partner die verantwoordelijk is voor de aanleg en het onderhoud van je datanetwerk.
Een andere veel gekozen telefonie oplossing voor ondernemers binnen de zakelijke telefonie is het activeren van een virtueel zakelijk telefoonnummer.
Binnenkomende oproepen worden doorgeschakeld naar het mobiele toestel van de ondernemer of die van beschikbare collega's.
De beschikbaarheid van collega's kan eenvoudig worden ingesteld op een speciale belteam pagina. Zo weet ons telefonie platform altijd naar wie een telefoontje kan worden doorgeschakeld.
Dit is de meest gekozen optie bij bedrijven tot 10 werknemers of bij grotere bedrijven die een speciaal telefoonnummer willen voor een marketing of sales actie.
Een ander groot voordeel van deze oplossing is dat men niet afhankelijk is van een werkende Internetverbinding. Ook hoeft er niet eerst een app te worden geïnstalleerd om telefoongesprekken op te ontvangen.
Binnenkomende gesprekken worden altijd correct afgeleverd, men mist geen enkel gesprek. Deze oplossing wordt ook vaak gebruikt voor een noodnummer, spoeddienst of calamiteitenlijn.
Wanneer er voor een zakelijke telefonie oplossing van Belfabriek wordt gekozen zijn er naast de voordelen die een virtueel telefoonnummer al biedt nog veel extra functies die de contactmomenten nog klantvriendelijker en efficiënter maken. Zo kan er een keuzemenu worden ingesteld. Daarmee kunnen bellers direct naar de juiste afdeling worden doorverbonden.
Het is mogelijk om een welkomstboodschap op te nemen om klanten welkom te heten. Als je het nog professioneler wilt kan je er voor kiezen om via Belfabriek een welkomstboodschap te laten inspreken door een professionele stem, helemaal op jouw wensen afgestemd.
Een voicemail kan ingericht worden naar de situatie van jouw bedrijf. Zo kan je deze ook gebruiken als een digitaal antwoordapparaat waar klanten boodschappen in kunnen spreken zoals bestellingen, die vervolgens afgehandeld kunnen worden. De voicemail boodschap wordt als geluidsbestand naar de juiste medewerker gestuurd, zodat die er mee aan de slag kan op het juiste moment.