De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Telefoonnummers
Het registreren van zo'n servicenummer zorgt niet automatisch voor meer bellers. Maar wat dan wel? Vorige maand gaven we al tips voor meer bellers. In dit nieuwe artikel gaan we nog wat dieper op deze tips in en geven we nieuwe suggesties.
Laten we voordat we verder gaan nog even de ‘spelregels’ bekijken. Vraag u eerst af of u al aan deze basisvoorwaarden voldoet:
U heeft een makkelijk te onthouden servicenummer van 7 cijfers, een kort servicenummer van 4 cijfers of een naamnummer.
U heeft de beltarieven zo ingesteld dat deze uw bellers aanmoedigen naar de telefoon te grijpen. U kunt het tarief eenvoudig veranderen op de instellingenpagina in Mijn Belfabriek.
U heet bellers welkom met een ingesproken tekst en een eenvoudig keuzemenu.
Op sluitingstijden of wanneer het te druk is, biedt uw digitale antwoordapparaat hen de mogelijkheid een bericht in te spreken dat u en uw medewerkers op een geschikt moment kunnen beluisteren. Ook dit is eenvoudig te veranderen op de instellingenpagina in Mijn Belfabriek.
Deze zaken heeft u volledig zelf in de hand en zijn gemakkelijk in te stellen. Daarom behoren ze tot de basisvoorwaarden van een succesvol servicenummer. Met de onderstaande zeven acties behaalt u het maximale inbound belvolume.
Iedereen heeft tegenwoordig internet. In plaats van de fysieke Telefoongids of de Gouden Gids ter hand te nemen, typen we direct in Google in wat we zoeken. Is iemand op zoek naar uw telefoonnummer, dan dient dit nummer makkelijk te vinden zijn. In een vorig artikel onderstreepten we dit belang al, maar we herhalen deze tip graag. Dus:
plaats uw servicenummer goed zichtbaar op de homepage en afzonderlijke pagina’s. Een goede plek is in de header, in de buurt van uw logo. Herhaal het nummer, eventueel vergezeld van uw adres, in de footer van uw website.
de contactpagina van uw website verdient ook een vermelding van uw servicenummer. Zoekmachines als Google indexeren deze pagina, waardoor er relatief veel bezoekers op zullen komen. Bent u via meerdere telefoonnummers bereikbaar, leg bezoekers dan uit welk nummer welk doel dient.
voeg het nummer ook toe aan uw blog, als uw bedrijf er één heeft. Zo hoog mogelijk in de zijbalk is een logische plek.
Zelfs de kleinste bedrijven versturen al gauw tientallen e-mails per dag. En elke e-mail zonder uw servicenummer is een gemiste kans. Zorg er dus voor dat u een e-mailhandtekening gebruikt met daarin uw servicenummer. Uw slogan of missie kan ontvangers verder aansporen om u te bellen.
Dat bedrijven enorm kunnen profiteren van social media, is inmiddels bekend. Grijp daarom de kansen die het biedt en voeg uw servicenummer aan uw profielen op Linkedin en Twitter toe. Andere ideeën:
In de info-box van uw bedrijfspagina op Facebook kunt u uw servicenummer kwijt. Facebook heeft onlangs haar strenge regels betreffende informatie in de omslagfoto’s verruimd. Een goede gelegenheid om uw servicenummer of naamnummer ook daar te vermelden.
Zet uw bedrijf op de kaart in Foursquare. Dit stelt klanten met smartphones u in staat om u met één klik te bellen.
Ook in de 'echte wereld' krijgt u voldoende kansen om uw servicenummer te promoten. Niets is overtuigender dan te horen: "u kunt ons gratis bellen op ons servicenummer". Op uw visitekaartjes staat uw servicenummers uiteraard prominent bij uw logo.
Update uw gedrukte communicatie-uitingen met uw servicenummer. In advertenties, brochures, folders en leaflets, maar ook op de kaartjes die uw relatiegeschenken vergezellen. Heeft u een naamnummer, vermeld die dan zodanig. Zo'n nummer is eenvoudig te onthouden en zeer geschikt voor advertenties, billboards en posters.
Wist u dat Google u in staat stelt om 'oproepextensies' aan uw AdWords-advertenties toe te voegen? Dit betekent dat zoekers, bestaande uit huidige en potentiële klanten, u met één klik, direct vanaf hun computer of tablet kunnen bellen.
Om meer bellers te krijgen, is het belangrijk dat zij tevreden zijn met uw service. Hoe u daar achter komt? Door het hen te vragen en uw service constant aan te passen. Dit kan betekenen dat u af en toe moet experimenteren om te zien wat werkt en wat niet. Laat uw medewerkers aan bellers vragen wat zij van de nieuwe aanpak vinden, of zet hier ons Interactive Voice Response systeem (IVR) voor in. Wees niet bang om bellers te vragen hoe lang zij moesten wachten en wat hun mening over de geleverde service is.