De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Telefoonnummers
Een naamnummer is in feite een gewoon servicenummer. Het verschil is dat met de nummers een woord kan worden gespeld dankzij de letters op de telefoontoetsen. In werkelijkheid zijn naamnummers gewone nummers, maar door een woord te gebruiken zijn ze stukken makkelijker te onthouden. En die eigenschap buiten slimme organisaties uit in hun campagnes.
Er zijn verschillende soorten naamnummers denkbaar. Dat het vastleggen van een bedrijfsnaam in de vorm van een servicenummer niet altijd logisch is, blijkt uit de onderstaande voorbeelden, waarmee wij u helpen de juiste keuze te maken voor uw situatie.
Uw bedrijfsnaam als naamnummer
De meest voor de hand liggende oplossing, speciaal wanneer de naam van uw organisatie tussen de 7 en de 10 letters lang is; lang genoeg om een naamnummer te vormen en kort genoeg voor uw bellers om makkelijk te houden. Hebt u een bedrijfsnaam die wat korter is, dan kunt u dat oplossen door bijvoorbeeld iets over uw telefonische service te zeggen. Creatieve oplossingen zijn die van Canon, met 0800-CANON4U, en supermarktketen Lidl, die op 0800-LIDLINFO bereikbaar is.
Een knipoog naar uw slogan
Met een sleutelwoord of begrip uit uw campagne, bijvoorbeeld een kreet die u in uw slogan gebruikt, verbindt u uw organisatie toch moeiteloos aan een naamnummer. Zomaar een tip aan Nike: 0800-JUSTDOIT.
Uw bedrijf aan een algemeen begrip koppelen
Ook kunt u een algemeen woord of een productcategorie kiezen waarmee u uw organisatie van de concurrentie onderscheidt. Degene die 0900-PIZZERIA heeft geregistreerd, zal geen enkele moeite ondervinden om klanten het nummer te laten onthouden. Ten tijde van het schrijven van dit artikel zien we een gouden kans voor een een specialist in bruidsmode: 0900-BRUIDSJURK is nog vrij! Biedt u een oplossing voor een probleem, dan kunt u zowel een negatieve term registreren, zoals 0800-AUTOSCHADE heeft gedaan, of een positieve term: 0800-REPARATIE. Welke het beste hiervan gaat werken, kunt u bijvoorbeeld aflezen aan de zoekresultaten voor uw website. U kunt dit doen in Google Analytics. Welke zoekterm wordt het meest gebruikt door de bezoekers van uw site?
Een deel van de aantrekkingskracht van naamnummers is te verklaren doordat deze in ons land nog altijd als relatief nieuw worden ervaren. Een naamnummer is op het eerste gezicht ongewoon en verrassend, maar de daaropvolgende gedachte van potentiële klanten is vaak: “Ik weet hoe dat werkt!” Op die manier prikkelen naamnummers mensen ertoe om te bellen.
Omdat naamnummers zo makkelijk te onthouden zijn en mensen graag zo’n nummer bellen, zorgt dit voor meer telefoontjes naar een servicenummer. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de respons tot zo’n 60% hoger uitpakt wanneer een organisatie een naamnummer in een campagne gebruikt. Stelt u zich eens voor wat dit voor úw campagne zou betekenen...
U ziet het: naamnummers hebben een groot potentieel. Denk daarom goed na over woorden waarmee uw naamnummer goed blijft hangen en die voor een maximale respons zorgen. Met humor of creativiteit lukt dit ongetwijfeld. Vervolgens legt u het nummer eenvoudig online vast bij de Belfabriek, waarbij u een groot pakket aan extra functies geniet.